3.1 KONUŞ KONTURU ATANIN ORTAĞININ KONUŞMASI

3.KONUŞ KONTURU (TAKE OUT DOUBLE ATMAK)
Rakip bir seviyesinde renkle oyun açınca kısalık olduğunda 13+ puan ve konuşulmamış renklere destek (üç kart veya daha fazla) varsa konuş konturu atılır. Rakip bir majör renk açmışsa, diğer majörün yüzde 90 dörtlü olması gerekir. Daha önce belirtildiği gibi, kaliteli beşli majör bir rengimi,z olunca kontur atmak yerine o rengi deklare etmek doğru olur. Onyedi den daha fazla puan ve kaliteli bir rengimiz olduğunda bunu belli etmek için önce kontr atıp sonra rengimizi deklare ederiz.Normal açış puanları ile kontur attığımızda konuşulmamış renklerin üçüne de toleransımız olması gerekir.
Sağınızdaki rakip 1 karo ile oyun açtı aşağıdaki ellerle ne yaparsınız ?
11) Numara ideal bir Konuş (Dışarı al –Take out) konturu elidir.Diğer bütün renklere desteğiniz ve açacak puanınız var.
12) Numarada trefliye desteğiniz yok, ama kontur atmanızı tavsiye ederim. İnşallah ortağınızda dörtlü bir majör vardır.
13) Numarada kontur atıp daha sonra piklerinizi göstermek için hem puanınız hemde renginizin kalitesi uygun.
14) Numarada pas geçmenizi tavsiye ediyorum. Puanlarınızın yarısı rakip renkte ortak bir renk söylediğinde pas geçeceksiniz ve sizin elinizi görünce hayal kırıklığına uğrayacaktır.
15) Numarada 1 Kör deyin.İyi bir renginiz var.
16) Numarada körleriniz Anemik .Kontur atmanızı öneriyorum.
17)Numaralı elded de kontur atın. Puanın ız oyun açmak için yeterli değil ama dağılımınız kontur atmak için ideal.
KONUŞ KONTURU ATANININ ORTAĞININ KONUŞMASI;
Ortak konuş konturu atınca, prensip olarak rakibin renginde kısa ve diğer renklere hazırlıklı olduğunu ifade eder. Cevap verirken majör renklere öncelik verilir. Beşli minör rengimiz olsa bile varsa dörtlü majörü göstermek tercih edilir. Ortağın attığı kontur, bize rengimizi deklare etme talimatı verdiği için, puanım yok diye pas geçemeyiz. Sıfır puan ile bile dörtlü rengimizi deklare etmeliyiz. Pas geçmek ancak ortağın konturunu cezaya çevirmek için yapılır.